Jūs meklējat darbu IT nozarē un esat sarunājis tikšanos ar personāla atlases speciālistu vai komandas vadītāju? Tad jums noteikti jāzina, vai IT darbinieku vidū pastāv atsevišķa intervijas etiķete un ģērbšanās kodekss.
Pirmās darba intervijas norisei var pietikt vidēji ar 15-30 minūtēm. Dažkārt lēmums par kandidātu uz vakanto amatu – gan pozitīvs, gan negatīvs – veidojas jau pēc pirmajām tikšanās minūtēm.
Tajā pašā laikā, kā uzskata lielākā daļa personāla atlases speciālistu, simtprocentīgi sliktu kandidātu nav. Galīgajai atbildei jābūt pamatotai – balstītai uz faktiem un prasmju novērtējumu.
Kā sabojāt pirmo iespaidu
Personāla atlases speciālista negatīvo iespaidu par kandidātu var izveidot jau no pirmajām saziņas minūtēm uz šāda fona:
Pieredzes vai profesionālo zināšanu un prasmju trūkums.
Atklāti meli sarunas laikā.
Nepatīkama (nekaunīga) personas uzvedība.
Kandidāta savu spēju pārvērtēšana (kad viņš “visu zina un visu var”).
Situācijai atbilstošu komunikācijas prasmju trūkums.
Kandidāta pastāvīga uzmanības novēršana ar svešiem priekšmetiem (telefona paziņojumi u. c.)
Neatbilstošs izskats intervijas laikā (ar halātu, cigareti vai IQOS rokā).
Intervētāja intuīcija un subjektīvi iespaidi.
Kas patīk personāla atlases speciālistiem
Pozitīvu iespaidu uz personāla atlases speciālistiem visbiežāk atstāj:
Kandidāta draudzīgums.
Cieņa pret citiem.
Prasme izteikties vienkārši un īsi.
Saturīgas atbildes uz jautājumiem
Prasmju un iemaņu demonstrēšana uz konkrētu situāciju – uzdevumu un to risinājumu (faktu un skaitļu) – fona.
Godīgums un atklātība.
Zinātkāre.
Interese par pašattīstību.
Gatavība pieņemt izaicinājumus.
Turpinājumu lasiet nākamajā lapā!